Sep 29 / Teraz Wiedza

Interaktywne wideo

Sposób na różnicowanie treści

21-10-23 Ankieta już jest (por zrzut ekranowy powyżej). Umieściliśmy ją na końcu. Naszych użytkowników zapraszamy do wypełniania. 
Pozdrawiamy serdecznie
[kolejny edit: 11-10-23 jak niżej tylko "doszła" interaktywność wideo w kursach: Wirusy, Prokarionty oraz w sześciu lekcjach kursu: Rośliny. A ankieta pojawi się wkrótce]
[edit: 04-10-23 jak niżej, tylko w kursie: Człowiek - powłoka ciała]
[edit: 03-10-23 Włączamy interaktywność wideo także w kursie: Cytologia. Zatem ankieta pojawi się w przyszłym tygodniu] 
Dzień dobry,
Interaktywne wideo stanowi znaczący element w e-learningu i posiada wiele zalet, które przyczyniają się do skuteczności i atrakcyjności tego narzędzia edukacyjnego. My wykorzystujemy interaktywne wideo przede wszystkim do spersonalizowania nauki. Wiemy bowiem, że macie różne cele i style uczenia się. Ktoś kto przygotowuje się do matury zwykle chce tylko powtórzyć najważniejsze treści i rozwiązywać zadania. Osoba, która uczy się, np. w pierwszej klasie zwykle realizuje cały materiał nauczania (krok po kroku). Jeszcze inaczej pracuje olimpijczyk, który musi dodatkowo uwzględnić materiał wykraczający poza program nauczania. Poza tym część osób woli zaczynać naukę od spraw najważniejszych i rozwija je później (jeśli znajdzie czas).
Dlatego (na razie testowo!) wprowadziliśmy pewne zmiany.

W kursie: Naukowe podstawy biologii

A. Zmieniliśmy ikony klipów wideo – są teraz dwa rodzaje ikon (por. zrzut ekranowy poniżej).

1 – to klipy, które zawierają tylko treści przeznaczone są dla olimpijczyków i innych osób szczególnie zainteresowanych biologią,

2 – to klipy „normalne”, które zawierają różne treści. Na ogół są to treści programowe i tylko wyjątkowo są to treści przeznaczone dla olimpijczyków.

W ten sposób od razu widać, które klipy „nieolimpijczyk” może spokojnie pominąć.

B. W klipach „normalnych” (tych dłuższych) mogą się znaleźć zagadnienia:
 a - najważniejsze, które powinien obejrzeć każdy, bez względu na cel i styl uczenia się;
 b - ważne w realizacji całego materiału czyli takie, które znajdują się w podręczniku;
 c - związane z omawianiem/rozwiązywaniem zadań maturalnych lub zadań z kart pracy;
 d - dla olimpijczyków i innych osób szczególnie zainteresowanych biologią.
Ich znalezienie i odróżnienie jest banalnie łatwe. Otóż takie klipy mają interaktywny SPIS ZAGADNIEŃ oznaczonych odpowiednimi ikonkami (a, b, c d). Takie same ikonki widoczne są też na ścieżce odtwarzacza (por. zrzut ekranowy poniżej).

SPIS ZAGADNIEŃ pojawia się na początku klipu. Oczywiście można go wyłączyć, ale podział widoczny jest na pasku odtwarzacza (w trybie pełnoekranowym ikony na pasku są niewidoczne, ale wystarczy ruch myszki…). Zatem od teraz można błyskawicznie przechodzić do interesujących nas zagadnień w obrębie klipu.

Co o tym sądzicie?
Jesteśmy ciekawi czy takie rozwiązanie uważacie za potrzebne. W związku z tym w przyszłym tygodniu w w pierwszej lekcji kursu: Naukowe podstawy biologii pojawi się… ankieta.
Zapraszamy do głosowania i pozdrawiamy serdecznie
Teraz Wiedza